Terug

Consumentenpanels en co-creatietrajecten

Indien u producten en diensten aanbiedt, kunt u deze beter afstemmen op de behoeftes van mensen in armoede.

We gaan samen met u aan de slag en onderzoeken met een panel van mensen in armoede hoe het product of de dienst armoedebewuster kan gemaakt worden.

Samen met u en mensen in armoede toetsen we zes kenmerken (6 P's) van het product of dienst af en beoordelen die. We suggereren aanpassingen zodat het product of dienst beter beantwoordt aan de noden van deze doelgroep.

De consumentenpanels en co-creatietrajecten kunnen momenteel niet plaatsvinden omwille van de coronacrisis.

In de praktijk

Een co-creatietraject doorloopt verschillende fasen:

  • de voorbereiding van het panel
  • het panelgesprek in een vereniging van het Netwerk tegen Armoede
  • oplevering van het rapport met aanbevelingen
  • overleg van het rapport en bespreking van de implementatie

Enkele voorbeelden van consumentenpanels die we organiseerden:

  • Dienstverlening van banken
  • Telefonie en internet packs
  • Betaling van schoolboeken

Christine Castille

Corporate Partnerships Manager
E-mail
0486 52 80 55

Volg ons


Blijf op de hoogte

Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief

Steun ons nu

Uw steun helpt mensen om een toekomst uit te bouwen en de strijd aan te binden met armoede en sociale uitsluiting. Help mensen in armoede zichzelf te helpen.

Steun ons
Deze website maakt gebruik van cookies om uw gebruikersgemak te verbeteren.
Ik ga akkoord.  Lees meer.