Consumentenpanels en co-creatietrajecten

Indien u producten en diensten aanbiedt, kunt u deze beter afstemmen op de behoeftes van mensen in armoede.
We gaan samen met u aan de slag en onderzoeken met een panel van mensen in armoede hoe het product of de dienst armoedebewuster kan gemaakt worden.
Samen met u en mensen in armoede toetsen we zes kenmerken (6 P's) van het product of dienst af en beoordelen die. We suggereren aanpassingen zodat het product of dienst beter beantwoordt aan de noden van deze doelgroep.
De consumentenpanels en co-creatietrajecten kunnen momenteel niet plaatsvinden omwille van de coronacrisis.
In de praktijk
Een co-creatietraject doorloopt verschillende fasen:
- de voorbereiding van het panel
- het panelgesprek in een vereniging van het Netwerk tegen Armoede
- oplevering van het rapport met aanbevelingen
- overleg van het rapport en bespreking van de implementatie
Enkele voorbeelden van consumentenpanels die we organiseerden:
- Dienstverlening van banken
- Telefonie en internet packs
- Betaling van schoolboeken

Christine Castille
Corporate Partnerships Manager
E-mail
0486 52 80 55