Terug

Heb je door de coronacrisis problemen als huurder of verhuurder van een woning? Bijvoorbeeld met de betaling van de huur, discussie over (dringende) herstellingen, aflopende of net aangegane huurcontracten, de huurwaarborg, verhuisproblemen? Dan kan je nu ook terecht bij de Vlaamse Ombudsman voor private huur.

Als huurder en verhuurder er samen niet uit raken, kan de ombudsman als onafhankelijk bemiddelaar beide partijen helpen om samen tot een oplossing te komen. De ombudsman komt niet op voor de belangen van de huurder of de verhuurder en is ook geen rechter. Hij helpt beide partijen om op korte termijn (binnen de maand) tot een akkoord te komen, dat rekening houdt met de rechten en belangen van beide partijen. Dit veronderstelt dat beide partijen minstens open staan voor overleg.

Contacteren kan via info@vlaamseombudsdienst.be of via de Vlaamse Infolijn op het telefoonnummer 1700

Aangezien dit een tijdelijk aanbod is omwille van de Coronacrisis, dien je de Vlaamse Ombudsman te contacteren voor 1 oktober. Meer info hier: vlaamseombudsdienst.be/ombs/index.html

Volg ons


Blijf op de hoogte

Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief

Steun ons nu

Uw steun helpt mensen om een toekomst uit te bouwen en de strijd aan te binden met armoede en sociale uitsluiting. Help mensen in armoede zichzelf te helpen.

Steun ons
Deze website maakt gebruik van cookies om uw gebruikersgemak te verbeteren.
Ik ga akkoord.  Lees meer.